whatsapp waze
הצהרת נגישות שליחת דואר אלקטרוני סגירת חלון
דף הבית >> מאמרים >> הכל אודות עץ אגוז אפריקאי

הכל אודות עץ אגוז אפריקאי



אגוז אפריקאי
קאולה אדוליס הוא עץ הגדל ביערות הגשם של מערב אפריקה מסיירה ליאון דרומה עד אנגולה. הוא נפוץ במיוחד ברפובליקה הדמוקרטית של הקונגו, ניגריה וסיירה לאון. הוא מעדיף אזורים טרופיים והוא סובלני לצל קל. זהו עץ ירוק-עד הגדל לגובה 25-38 מטרים, בעל צמרת עבותה המטילה צל כבד. פריטים מסוימים גדלים עד צמרת היער, ופריטים אחרים לא מגיעים לצמרת. אין לעץ זה דרישות אדמה מיוחדות.
שמות נפוצים לעץ הם אגוז גבון, אגוז אפריקאי, עץ קונגו, ועץ טיגריס. אין קשר משפחתי לאגוז המלך, ונקרא אגוז כי פירותיו דומים במראה לאגוזי מלך.
כל חלק בעץ בעל שימוש, הן במצב גולמי ולאחר עיבוד. מקליפתו מכינים נוזלי שטיפה רפואיים – לשימוש בחוקן נגד כאבי מפשעה או בעיות כליות. העץ עצמו משמש כבסיס לגשרים, כניצבים במסילות רכבת, כחומר הסקה וחומר לבנייה. העץ משמש גם לייצור ריהוט וארונות, פורניר דקורטיבי, פאנלים, מנורות ונגרות.

אגוז אפריקאי - מידע מקצועי
צבעו של העץ הוא ברונזה, צהוב-חום עם קווים כהים לא סדירים של אפור צהוב ירוק וחום, המזכירים פסים של טיגריס, ומכאן השם "עץ טיגריס". עץ זה קשיח במיוחד, כבד, בעל גדילה צפופה ודוחה מים, ועל כן ערכו גבוה במיוחד. בנוסף הוא מגיע במידות גדולות, בעל מראה מושך וקל לעיצוב.
האגוז האפריקאי אינו יקר במיוחד (מעט יקר מהמייפל), זמין אך ישנה שונות בין גזע לגזע שעשויה להוות מכשול בתכנון רהיטים – חשוב תמיד לראות בעיניים ולבחור (בין אם ע"י המתכנן ובין אם ע"י הנגר) את חומר הגלם לכל פרויקט. ניתן לייצר ממנו פורנירים בגוונים מעניינים ואף לבודד קטעים לבנים וליצור פורניר לבן נקי.
 

צרו
קשר

קבל הצעת מחיר